تا به امروز پیکربندی های متنوعی از هواپیماها طراحی شده است. آنچه امروز مورد توجه است، جانمایی و ترکیب موتور و بدنه است. طرح های مختلفی از نصب موتور در دم، درون بال، پایلون زیر بال و یا حتی روی بال ارائه شده اند. اما آنچه که حتی طراحان با سابقه را شگفت زده کرد، طرح شرکت P&W در نصب نسل جدیدی از موتورهاست که نه تنها پره های فن را از هسته موتور جدا می کند، بلکه هسته ی موتور آن را به صورت زاویه دار . در پشت فن ها قرار می دهد.
این طرح که برای هواپیماهای 2035 ارائه شده است مصرف سوخت را تا 60% هواپیماهای مسافربری امروزی کاهش می دهد. راز این بهبود، پیکربندی است. زیرا موتورها در قسمت انتهای بدنه و در میان دمی عریض جمع شده اند و با جانمایی مناسب آنها، درگ ناشی از موتورهایی که در زیر بال قرار دارند از بین رفته است. بدین ترتیب یک بال ساده و یکنواخت با نسبت منظری زیاد خواهیم داشت.
همچنین جریان نزدیک سطح بدنه که سرعت کمتری در لایه مرزی دارد وارد موتور می شود و با انرژی دادن به آن بازده افزایش می یابد.
فن های این موتورها نسبت کنارگذر (Bypass) حدود 1:20 دارند و طراحی پرهایی به این بزرگی که تحمل بار وارده از سوی جریان را داشته باشند بسیار مهم است.